Sørlandets Travpark blir denne uken ny nettkommisjonær for Norsk Rikstoto. Nå samles de aktive og administrasjonen om å gi kundene det beste spilltilbudet.

Denne uken går startskuddet for Sørlandets Travparks nysatsning som nettkommisjonær. Målet er å øke omsetningen i landsdelen og tiltrekke seg en helt ny kundegruppe for spill på hest.
-Vi har sett at blant annet Biri Trav har hatt suksess som nettkommisjonær, og etter å ha gått med denne babyen i magen en tid, følte vi nå at tiden var inne på å sette dette ut i live, forteller daglig leder Kjetil Olsen.

Enkelt konsept
I disse dager sender derfor Travparken ut SMS’er i hopetall for å registrere eksisterende og nye kunder, primært i landsdelen, til tjenesten.
-Konseptet er veldig enkelt, og det er også derfor vi har så tro på det. Man følger bare linken man får på SMS, registrerer seg og samtykker til å bli varslet når det blir satt opp spill fra Travparken. Man velger selv de spillene man ønsker å være med på, dette er ingen abonnementstjeneste, forklarer Olsen.

Kompetanse i alle ledd
For å rendyrke sin profil skal de aktive og ansatte ved Travparken samarbeide tett rundt konseptet. Man skal være sikker på at man har de beste forutsetningene for å lykkes når man kjøper en andel gjennom nettkommisjonærløsningen til Sørlandets Travpark.
– Det er mange i administrasjonen vår som besitter stor hestefaglig og spillfaglig kunnskap, og vi får jo med oss det som skjer i løpsbanen utenfor kontorvinduene våre hver eneste dag. Dette sammen med de siste rapporter fra trenere, stallansatte og amatører gjør sitt til at vi blir et sterkt team som står sammen om denne satsningen. I starten kommer vi til å konsentrere oss om løpsdagene her i Travparken, samt utvalgte omgangen utover disse, understreker Olsen.

Satser mot nye kunder
Med mange nye gjester innenfor portene alle V75-dager, et interessert sponsornettverk og mange nysgjerrige gjester på blant annet messer og kurs og konferanse mener Olsen alt ligger til rette for å rekruttere mange nye spillere.
– Gitt den omsetningsutviklingen vi har sett det siste halvannet året kan ikke vi som bane sitte på gjerdet og håpe at det snur, vi må ta grep selv. Vi gleder oss over å ha på plass et konsept som er enkelt å selge inn til nye kundegrupper og forhåpentligvis kan føre til vekst i interessen for travsporten i sør, sier daglig leder Kjetil Olsen.