Skreddersydd messelokale

Messeparken byr på 1400 m2 skreddersydd for messer, konferanser og større arrangement. Foto: Håvard Kator.

Messeparken byr på 1400 m2 skreddersydd for messer, konferanser og større arrangement. Foto: Håvard Kator.

Sørlandets Travpark har fullt fokus på å øke sin inntjening utenom spillprovisjonen. Det nyeste satsningsområdet er et splitter nytt messelokale på 1400 kvm i kjelleren.

Messeparken, som er navnet det nye lokalet markedsføres som, kan ta opptil 950 personer og er utstyrt med topp moderne AV-utstyr.
- Vi ser stadig etter muligheter for mer bruk av bygget i tillegg til travstevnene som arrangeres. Lokalet vi nå har fått i kjelleren er ganske unikt på Sørlandet. Noe av det unike er at vi kan, samtidig som det er messe nede, bespise inntil 750 mennesker samtidig i restauranten oppe. Lokalet er tilpasset messer og konferanser for totalt 950 personer. Det er bygget nye toalettfasiliteter, investert i godt lydanlegg og påkostet mye i lyddemping og ventilasjon, forteller daglig leder ved Travparken, Kjetil Olsen.

Daglig leder Kjetil Olsen har store planer for det nye messelokalet. Foto: Richard Ekhaugen.

Daglig leder Kjetil Olsen har store planer for det nye messelokalet. Foto: Richard Ekhaugen.

Fornøyde kunder
Allerede i november i fjor var første messe på plass, elektrikersammenslutningen El i Sør, og tilbakemeldingene var gode.
- De som så langt har benyttet lokalet er veldig fornøyde. Vi får gode tilbakemeldinger på akustikken og på hvor bra det er tilpasset messeaktivitet. En annen stor fordel er at det er på bakkeplan, og at man kan kjøre biler rett inn i lokalet, påpeker Olsen.

Planlegger for år frem i tid
Messeparken er et flerbrukslokale, og i januar hadde en av Travparkens samarbeidspartnere sitt julebord med 270 ansatte her. Til tross for at den eksterne markedsføringen av lokalet først settes i gang denne våren merker Olsen allerede at nyhetens interesse har spredd seg. Kryptiske bannere på hovedbygget ut mot E18 med tilhørende videoklipp i sosiale medier har pirret lokalbefolkningens nysgjerrighet.
- Vi forsøker å markedsføre lokalet til de vi vet har behov. Nå jobber vi med flere store arrangementer, men slike store arrangementer har en planleggingsfase på 2-3 år frem i tid. Vi har nå spennende ting på tapetet som planlegges for 2018. Alle som er nysgjerrige på hvordan det ser ut må bare ta kontakt, så tar vi en omvisning, oppfordrer Olsen.